Σε ποια γλώσσα να μοιραστώ το συναίσθημα;

Αυτό το έγραψα το Μάιο του 2016 στη σελίδα του Greek Parent to a Little Londoner. Ενα χρόνο μετά, το περιεχόμενό του με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη…

Περάσαμε πάλι πολλή ώρα το πρωί να κοιτάμε ένα ένα τα παιδάκια του σκίτσου. Η κόρη μου (1,5 χρόνων) δεν έχει ακόμα τις λέξεις να περιγράψει τα συναισθήματα που απεικονίζονταν, μιμούνταν όμως, όπως κάθε φορά, μία μία τις εκφράσεις των παιδιών με το γλυκό της προσωπάκι και έστελνε φιλιά κυρίως στα θλιμμένα…

Εγώ της έδινα τις λέξεις και σενάρια που μου έρχονταν στο μυαλό για το τι μπορεί να συμβαίνει στο κάθε παιδάκι. Σε ποιά γλώσσα; Στα ελληνικά! Γιατί αυτή είναι η πρώτη γλώσσα μου και η συναισθηματική μου επικοινωνία στα αγγλικά ήταν και θα είναι πάντα υποδεέστερη, όσο καλά και να τα μιλάω.

Ακόμη κι αν μεγαλώνοντας επιλέγει τα αγγλικά για να εκφραστεί συναισθηματικά, η δίκη μας πρώτη επικοινωνία θα έχει γίνει στη γλώσσα της οποίας οι μνήμες μου είναι πιο πλούσιες σε συναισθηματικό βάρος…κι αυτό δε μπορεί παρά να είναι βοηθητικό για τον τρόπο που θα εκφραστεί η ίδια και στα ελληνικά και στα αγγλικά και θα δημιουργήσει τις δικές της μνήμες.

‘Are there differences between monolinguals and bilinguals in emotional language development?
Memories encoded in the mother tongue are typically richer in terms of emotional significance than memories encoded in the second language. This is because the second language is typically acquired in a more emotionally neutral setting than the first language.’

http://www.child-encyclopedia.com/second-language/according-experts/second-languagebilingualism-early-age-emphasis-its-impact-early

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s